Nyt logo til kommunikationsbureau
Kjellerup Kommunikation
Opgavens indhold
Årstal
2022
Kunde
Kjellerup Kommunikation
Land
Danmark
Redesign af eksisterende logo
Kommunikationshuset Kjellerup Kommunikation kontaktede mig med et klart og tydeligt ønske: De ville gerne have redesignet deres eksisterende logo.
Efter mange år med et rent tekstbaseret logo, som de aldrig helt havde følt fungerede optimalt, var tiden nu inde til fornyelse. Logoet manglede identitet og visuel gennemslagskraft – og det var netop dét, de gerne ville have rettet op på.
Jeg blev sat på opgaven og gik straks i gang med at undersøge mulighederne for at skabe noget nyt, friskt og langt mere iøjnefaldende, som samtidig kunne afspejle virksomhedens profil og professionelle tilgang.
Idé og inspiration til logoet
Et ønske fra virksomheden var at det nye redesignede logo, skulle inkludere noget med en fremadgående pil eller en play-knap. Det ville nemlig referere godt til Kjellerup Kommunikations tilgang til nye opgaver.
Arbejdet med idéer og skitser gik igang, og det krævede nogle forsøg og en del arbejdstimer før et enkelt og stilrent forslag tonede frem på papiret.
Udover at det endelige bomærke til Kjellerup Kommunikation inkluderer både et K og et play-symbol, så er det også kvadratisk, hvilket betyder at man kan danne diverse figurer.