Design af logo til ejendomsadministrator
Axia Group
Opgavens indhold
Logodesign
Bomærke
Navnetræk
Årstal
Kunde
Land
Danmark
I 2018 blev jeg kontaktet af Axia Group - en dengang helt ny spiller på markedet for kommerciel ejendomsadministration.
Som ny virksomhed, havde de behov for en logo designer der kunne give dem det professionelle visuelle udtryk, de havde brug for, og derfor tog de kontakt til mig.
Axia Groups historie er relativt kort, for angiveligt var de så succesfulde med ejendomsadministration, at de i 2019 - bare 8 måneder efter lancering, blev opkøbt af en større virksomhed i branchen. Derfor er Axia i dag bare historie.
Et logo med kanter og vinkler
Axia Groups brief var helt klart; de ønskede et moderne og tidsløst logo, hvor bomærket (det grafiske symbol) kunne stå for sig selv - uden at navnet nødvendigvis skulle være med. Det skulle endvidere have reference til navnet "Axia".
På græsk betyder "axia" værdi, og navnet refererer endvidere til akser og vinkler i konstruktion og byggeri - og det blev inspiration til det logo jeg udviklede til dem.
Inspiration og koncept for logoet
Forestil dig at du står på et gadehjørne i en større by, og kigger op på hjørnet af en kommerciel bygning...
Den tanke var startskuddet til Axias logo. De fire kasser i logoet kan repræsentere mursten, vinduer og gadeskilte - set i akser og vinkler. Næsten som en 3D effekt.
I forhold til farverne, så ønskede virksomheden noget der skilte sig ud fra konkurrenterne. Noget man lagde mærke til uden at det blev for meget. Valget faldt til sidst på en pink nuance til bomærket - for at vække opmærksomhed, og så en mørkeblå farve til navnetrækket for at vække troværdighed.
Logoet jeg designede til dem er nu kun historie, men det er dog en case der stadig fortjener en plads her i min logo portfolio.